Vecka 40 2015. © foto Micke Asklander.

28 september. Va fasiken, har dom snott ståldäcken.

Första A32:an får vila lite och få omsorg.

Vid bryggan nere vid Brommadepån, så hade ett C0 tåg blivit av med strömskorna på en sida, så tji framdrivning. Dom var tvungna att montera dit nya på plats, alltså göra spänningslöst och jorda.

Njae, inte så schysst cafe va.

Våra provvagnar för natten, A32 437 och 436 som levererades till Holland innan dom köptes in till SL.

Halva vagn 403.

A29 170 ska man få fart på.

Dags att åka ut.

Ner mot Alvik, fast personalen som jobbade med det trasiga C20 tåget, hade behövt en bevakare, då man inte riktigt hade koll på läget att spårvagnar rörde på sig vid spåret bredvid.

Provvagnarna i Alvik. Var ATP tester som skulle göras.

Norra Ulvsunda.

In mot mellanspåret vid Ulvsundadepån.

Så vi fick se 4 gröna lysa på denna signal.

Och där skulle vi stå en stund.

Vi gjorde en till styrning in mot mellanspåret, samt då skulle Stella smyga fram med vagnen vid ett ställe för att kolla upp om signalerna gick fram schysst.

Tre spårvagnar på bild.

Efter nattjobbet, så var det vila en stund i hemmet och sedan bort till TKBM i Haninge för service på bilen och man fick denna Ford Focus som hyrbil.

Fipplig förarmiljö tyckte jag att det var.

Och så var bilen klar, bort och lämna hyrbilen, hämta sig egen, hem för nästa sak denna dag, lite påfyllning av ferinject igen.

29 september, då har dom lagt in ett hemgångståg från Akalla mot mittspåret i Hallonbergen.

Bort med två fyllda väskor med ej använda saker som jag inte behöver längre till Andra varvet i Högdalen.

Där man passade på att köpa en schysst räkmacka för 35 spänn (+10 spänn för kopp kaffe).

Nere vid Hammarby kunde man se denna Bergkvara buss, som inte lätt bra.

Så var man förbi Siba och köpte en ny kamera. Lite test av den här vid Vaxholm, där man höll på med något arbete.

Köra om Nobina.

I Kapellskär där Rosella ligger inne.

Så kommer den Finska Skåningen.

M/S Finnclipper.

Nästa.