Två T & två M. Stockholm 24/4-2018. © Foto Micke Asklander.

Så hade vi vaknat och Nils konstaterade att vi gick Furusundsleden in mot Stockholm. Bort för att käka frukost, men dte gick inte att betala vid entrén till bufférestaurangen, nä ner till info där man köpte det hela och så fick han ett kvitto som visades upp i entrén, där den stämplades.

Främre delen var avstängd och gardinerna var fördragna, man kan ju undra varför.

Juicen på Anastasia. smakade sött och vi undrade om det var apelsin och ananas juice eller. En av servitölrerna hällde upp från e flaska extrakten, men jag vill inte se innehållsförteckningen. Annars var utbudet helt okej på frukosten och många passade på och lägga prylar i sina fickor.

Kunde koppla varmvatten till högtryck och vaska däcket.

M/S Baltic Princess har fått lite färg på sig.

M/S Linea väntar på att gå över till andra sidan.

Trångt i hyttkorridoren.

Här plockade man bort alla flaskor innan stängning för kvällen.

M/S Viking Grace med förlängd flettner rotor.

M/S Viking Grace

Solen lyser på vägfärjan.

Hon är rätt risig Princess Anastasia, man har ju inte knackat rost på ett tag.

Stockholms skärgård.

Dörren som drar åt sidan.

Man låser dörrarna på framsidan till detta utrymme.

Entrén till "The Princess garden"

Stor och liten, M/S Silja Serenade och M/S Gurli

Straxt i hamn.

En pråm.

M/S Silja Serenade ska lite längre in.

Värtahamnen där man vill bygga bostäder, ett höghus framför Hotell Ariadne och en strand.

Värtahamnen.

Denna kråka ville göra sig påmind att den satt där.

Så sätter man ihop kastlinan.

Och bort för att lägga dit landgången.

Fast först av får VIP gästerna och dom som skulle åka med sightseeingbussar. 

Sedan fick vi kliva av, men man måste visa boardingkortet.

Tredje gången med gamla Olympia, men nog den sista om dom inte gör om saker ombord. Hon är sliten och det lilla man gjorde sist märktes knappt. Det är dyrt ombord, lätt krångligt på vissa saker och någon typ av kontroll av alla ombord. Maten har varit en besvikelse.

Efter en passkontroll bort till buss 76 där det var fullt med barnvagnar ombord, alla stod i främre delen och det var tom i bakre. Åkte med den till Slussen där man tog tunnelbanan hem till Högdalen.

Så ser man en rälsbit som snart kan fira 7 års jubileum på samma plats.

Tillbaka.

 

Ja just det ja, Två T och Två M betyder två Tallink fartyg och två före detta Myrstens fartyg.